Bina's Books

Bokrecensioner

Lisa Jewell: Den tredje hustrun

Kategori: bokrecension

 
Bokens titel: Den tredje hustrun 
Författare: Lisa Jewell 
Originalets titel: Third wife
Översättare: Åsa Brolin
Förlag & år: Printz Publishing 2015
Antal sidor: 313
Finns hos: Bokus, Adlibris, Akademibokhandeln, Dito, CDON
Läst format: Ljudbok
Uppläsare:
GoodReads medelbetyg: 3.61
Boktipset förväntat betyg: 2.4
Betyg: 2
 
Handling
 
 Adrian's tredje hustru Maya dör i en olycka, hon snubblar och ramlar framför en buss en sen kväll i London. Adrian trodde att de var lyckliga, att de hade fått allt att fungera ovanligt bra med hans före detta fruar och alla hans barn. Ett projekt som kräver detaljerat planerande för att fungera. Vilket han trodde att det gjorde. Men vad hände egentligen med Maja? Var det en olycka? Adrian är fast besluten att ta reda på vad som hände hans älskade Maya den olyckliga natten. Det visar sig att alla har hemligheter, vissa av dem med allvarliga konsekvenser.
 

 Recension

 Jag har tidigare läst Flickorna i parken och Fågelburen av Lisa Jewell, och jag tyckte de var helt ok och underhållande. Men tyvärr måste jag säga att jag aldrig riktigt kom  in i den här romanen. Den kändes hafsig och lite tunn på något sätt. Lite ytlig och jag kände inte att jag fick någon riktig känsla om karaktärerna. 

 
Kommentera inlägget här: