Bina's Books

Bokrecensioner

Hett i hyllan #7

Kategori: Hett i hyllan, bokrecension

 
 

Bokföring enligt Monikas Hett i hyllan föreslår att vi ska visa upp böckerna som är hyllvärmare, dvs som har stått där ett tag och samlat damm.

Den här veckan tar jag upp Giganternas fall av Ken Follett. En tegelsten (på 884 sidor) som som jag velat läsa i evigheter känns det som. Egentligen har den blivit oläst mycket på grund av just det; att det är en tegelsten som jag fasar för att bära runt på. Men jag har kommit på en lösning, jag tänkte att jag kan låna den som E-bok på biblioteket och läsa den på min lilla fina och lätta läsplatta. På så vis blir den kanske äntligen läst.

Så här står det på Bokus om boken:

Spänning och romantik i historisk roman om makt och vanmakt

Giganternas fall är en ny magnifik historisk berättelse av Ken Follett. En skildring av fem olika familjer - från USA, Tyskland, Ryssland, England och Wales - och hur deras dramatiska livsöden länkas samman under det tidiga 1900-talets omvälvande händelser: första världskriget, ryska revolutionen, kampen för kvinnlig rösträtt... Handlingen rör sig från Washington till Sankt Petersburg, från kolgruvornas mörker och faror till palatsens glittrande ljuskronor, från diplomatins korridorer till de makthavandes sängkammare.

Som alltid hos Ken Follett förenas spänning, romantik och historisk autencitet i denna tätt sammanvävda historia om makt och vanmakt.

Giganternas fall är första delen i en trilogi och ges ut samtidigt i ett tiotal länder. I de följande två böckerna kommer vi att få följa de fem familjernas fortsatta öden under 1900-talets konflikter och kriser.

 

KOMMENTARER:

  • Monika säger:
    2017-01-26 | 07:53:39
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.com/

    Jag har inte läst mycket Follett i mitt liv, faktiskt bara en bok tror jag och det var en riktig tunnis :)

  • Lena säger:
    2017-01-26 | 09:40:03
    Bloggadress: http://https://lenasgodsaker.blogspot.se/

    Den här och bok två har även jag....olästa så klart :)

  • Boklysten säger:
    2017-01-26 | 11:26:28

    Jag har läst både den och nästa del i trilogin så jag har bara tredje och sista delen kvar (och den är också en tegelsten). Folletts trilogier är bra!

    Svar: Oh, härligt! Det är precis det jag vill höra. Jag ska absolut läsa den i år. Och kanske den nästa också :)
    Bina

  • Marie Eggimann säger:
    2017-01-26 | 16:41:03
    Bloggadress: http://eggetbok.blogspot.se/

    Jag har alla tre olästa men någon gång så

    Svar: :)
    Bina

  • Sara säger:
    2017-01-26 | 17:35:23
    Bloggadress: http://sarasbokblog.wordpress.com

    Gah, en trilogi med tegelstenar! Skulle stå olästa väldigt länge i min hylla gissar jag.

Kommentera inlägget här: