Bina's Books

Bokrecensioner

Hett i hyllan #6

Kategori: Allmänt, Hett i hyllan

 
 

Bokföring enligt Monikas Hett i hyllan föreslår att vi ska visa upp böckerna som är hyllvärmare, dvs som har stått där ett tag och samlat damm. För Monikas del blir det nummer 75, men jag ändrade mina så att jag började räkna om och det här blir min Hett i Hyllan #6. 

Idag tänkte jag ta upp boken Gustavs grabb -berättelsen om min klassresa av Leif GW Persson.

Leif GW Persson är ju en härlig och omtyckt gubbe och hans böcker verkar vara minst lika populära som han själv. Speciellt mycket gott har jag hört om just den här boken, som skildrar hans barndom och vad jag har förstått, hans fina förhållande tills sin pappa.

Varför den ligger kvar i min bokhylla är fullständigt oklart då jag verkligen har varit nyfiken på att läsa den. Kanske något jag ska ta tag i det här året!?

 

KOMMENTARER:

  • Monika säger:
    2017-01-19 | 19:37:54
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.com/

    Jag gillar ju GW och är väl egentligen lite nyfiken på den här boken, men vi får väl se om jag läser den någon gång.

    Svar: Jag ska göra ett försök att läsa den i år!
    Bina

  • Sara säger:
    2017-01-19 | 20:50:14
    Bloggadress: http://sarasbokblog.wordpress.com

    Jag har inte läst något av GW men just den här är jag lite nyfiken på.

  • Maria säger:
    2017-01-21 | 14:01:53

    Boken om Leif Persson är intressant och beskriver väl hans klassesa och hans helt olika förhållande till sina föräldrar. Det är en bok man inte glömmer.

    Svar: Jag har hört mycket bra om boken och ska verkligen försöka läsa den i år :)
    Bina

Kommentera inlägget här: