Bina's Books

Bokrecensioner

Hett i hyllan #1

Kategori: Allmänt, Hett i hyllan

 
Bokföring enligt Monikas Hett i hyllan föreslår att vi ska visa upp böckerna som är hyllvärmare, dvs som har stått där ett tag och samlat damm. Jag är ny på det här, men det känns skojigt så jag hakar på...

Mina definitiva hyllvärmare är hela Karl Ove Knausgård serie Min Kamp 1-6. Jag tror att nån slags tonårig rebell dök upp inom mig då den blev så himla hypad (alla hade ju läst dem, och älskade dem) satte sig på tvären och vägrade läsa dem. Mitt vuxna jag har försökt någon enstaka gång börja på del 1, men bara kommit in några sidor då tonåringen tagit  över igen och skränat "vadå, varför ska jag läsa det här? Vem ääär han?".

Men skam den som ger sig! Böckerna blir kvar i hyllan ett tag till och någon vacker dag ska jag läsa dem. Allihop! För inom mig tror jag ändå på något sätt att de måste vara bra. 

 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2016-12-15 | 15:44:26
    Bloggadress: http://https://lenasgodsaker.blogspot.se/

    Knausgård böcker har inte ens lockat mig. Men vem vet, rätt vad det är kanske man får för sig att läsa dem :)

  • Boklysten säger:
    2016-12-15 | 22:51:10

    Måste medge att jag inte är det minsta intresserad av de böckerna.

    Svar: Oh nej, du är redan den andra som skriver så. Kanske de blir olästa ett bra tag till då...
    Bina

  • Monika säger:
    2016-12-16 | 06:31:51
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.com/

    Åh stackare! Jag läste första och höll på att bli allvarligt deprimerad. Det finns inte en chans att jag läser mer av Knausgård :)

Kommentera inlägget här: